Składa się z części praktycznej i teoretycznej. Zdana jedna cześć jest ważna przez dwa miesiące. W tym czasie można zdawać ponownie drugą, niezdaną część. Test ma wiele pytań związanych ze środowiskiem, zmęczeniem i alkoholem, statystykami wypadków. Nie ma popularnych w Polsce "krzyżowek" i pytań kto jedzie pierwszy. Dużo pytań z zasad na przykład gdzie się nie parkuje i dlaczego, gdzie nie cofać i dlaczego. Związek Szkół Jazdy trzyma pieczę nad książkami które regularnie są uzupełniane o nowe przepisy. Jest w nich jasno wytłumaczenie co jak i dlaczego. Jest tez mnóstwo praktycznych rad: piasku, szufli do odgarniania śniegu i ciepłych ubrań mieć w zimie w aucie nie musisz, ale rozważ je bo mogą ci sie przydać.
Nie ma obowiązkowej liczby godzin jazd przed egzaminem, obowiązkowe jest tylko szkolenie z czynników ryzyka wypadków: alkohol, narkotyki, zmęczenie (tak, są na równi ważne). No i płyta poślizgowa, żeby sobie zdać sprawę z tego, jak warunki się zmieniają w związku ze zmianą nawierzchni i prędkością. Od szesnastu lat można prowadzić auto pod nadzorem handledare (rodzic lub osoba mająca prawo jazdy od pięciu lat). Trzeba tylko przejść razem kilkugodzinny kurs początkowy. Egzamin od osiemnastu lat.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Tutaj możesz umieścić swój komentarz.
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.